اسلایدر

He Will Come on a Rainy Friday

He Will Come on a Rainy Friday

The Future is Ours

معیار های اجتماعی جامعه کنونی ما چیست ؟ جامعه برچه اساسی افراد را ارزش گذاری می کند ؟ مردم بر چه اساسی میگویند فلانی انسان با شخصیتی است ؟ یر چه اساسی میگویند فلانی بی شخصیت است ؟

متاسفانه امروز دز جامعه ما معیارهای اجتماعی غلطی بوجود آمده است . مثلا مدرک گرایی ، طرز لباس پوشیدن ، مدل مو ، ظاهر و . . .

ما امروزه بر اساس این معیارها دیگران را می سنجیم و ارزش گذاری میکنیم.

این شیوه ارزش گذاری غلط سبب شده است که انسانها برای رسیدن به یک جایگاه اجتماعی ، بدنبال مدرک و لباس شیک و دیگر معیارهای غلط باشند.

این شیوه ارزش گذاری سبب شده انسانهای بزرگ و متفکر در لا به لای این معیارهای کاملا اشتباه گم شوند و کوچک و بی ارزش بنظر آیند.

مثلا ممکن است یک انسان با ظاهری ساده و نه چندان شیک ، ولی خلاق و خوشفکر باشد ، ولی جامعه با ارزش گذاری اشتباه او را نپذیزد و طرد کند.

شاید در گوشه و کنار مدارس ، دانشگاهها و حوزه های علمیه انسانهای بزرگ را با عینک معیارهای اجتماعی غلط ، کوچک و بی ارزش تصور کنیم و همینطور ممکن است بعضی دیگر را به اشتباه انسانهای بزرگ و متفکر تصور کنیم.

در واقع وقتی ارزش ها عوضی شوند ، انسانهای عوضی با ارزش می شوند.

برای اینکه انسانهای بزرگی باشیم ، باید ارزش ها را بشناسیم و آنطور که یقین کردیم درست است زندگی کنیم و نسبت به معیارهای نا درست بی توجه باشیم.

اگر بخواهیم معیارهای جامعه کنونی را ارزش قرار دهیم ، نمی توانیم آنطور که درست است زندگی کنیم.

این معیار های اجتماعی غلط ، دست و پای ما را می بندد ، قدرت تحلیل درست را از ما می گیرد.

ما نباید  مثل همه مردم در جامعه با این معیارها زندگی کنیم، باید تحلیل و فکر نو و جدیدی داشته باشیم ، باید  اوضاع کنونی را تغییر دهیم.

اگر ما در جنین ای معیارهای غلط اجتماعی زندگی کنیم ، هیچگاه انسانهای بزرگ و متفکری بدنیا نخواهیم آمد و نمیتوانیم دارای استقلال فکری باشیم.

ما باید این معیارها و ساختارهای غلط موجود در جامعه را بشکنیم.

جامعه و حکومتی موفق است که معیارهای اجتماعی صحیحی داشته باشد.

رهبر عزیز در جمع دانشجویان کرمانشاه فرمودند : برای تکامل نظام باید شرایط و ساختارهی موجود را تغییر دهیم ، گاهی اوقات تغییر لازمه پیشرفت است و انقلاب اسلامی ظرفیت و پتانسیل تغییر را دارد .

 

در آخر . . . مثل همیشه . . .

باید خودمون شروع به فعالیت کنیم ، منتظر کسی نباشم . . .

من اگر بنشینم...تو اگر بنشینی...پس که بر میخیزد؟..من اگر برخیرم...تو اگر برخیزی...همه بر میخیزند . . .

 

 

نویسنده: مجاهد ׀ تاریخ: پنج شنبه 17 آذر 1390برچسب:معیار های اجتماعی,انسانهای بزرگ,تغییر, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀